Fakturace

Nahoru  Předchozí  Další

V záložce /Fakturace/ lze nastavit veškeré fakturační údaje ordinace, položka reg. info (tiskne se na fakturu) i číslo bankovního účtu. Toto nastavení se provádí kliknutím na tlačítko [Zobraz]. Je-li u čísla bankovního účtu zadán i IBAN, na faktury a zálohové faktury pro pacienty se bude tisknout i QR kód platby.

 

Ze záložky /Fakturace/ lze také zobrazit všechny účtenky, faktury a zálohové faktury, které byly v programu vystaveny.

 

Formát čísla dokladu

Na fakturu a zálohovou fakturu se tiskne zformátované číslo dokladu. Ikonou ciselnik je možné vybrat z předdefinovaných formátů, ikonou tuzka lze případně nadefinovat svůj vlastní formát.

Pokud na doklad nechcete TISKNOUT žádné číslo a účtenky si chcete číslovat ručně, smažte formát daného dokladu ikonou ciselnik_delete. Doklad své interní číslo v programu vždy bude mít.

 

Číslování dokladů tržeb a seznam pokladen

Na účtenku a PPD lze taktéž nastavit zformátované číslo dokladu. Pomocí odkazu Seznam pokladen můžete nadefinovat pokladní řady. Formát definujte tak, aby bylo číslo v rámci roku a pokladny vždy unikátní!

V seznamu pokladen lze nadefinovat k pokladně klávesovou zkratku. Výchozí řady si může každý uživatel nastavit ve svém uživatelském nastavení.

 

Při vytváření nové pokladny můžete definovat měnu (CZK, EUR), ve které je pokladna vedena (pozor, má-li již pokladna vystavené doklady, nelze změnit).

 

Volba [x] Pokročilý způsob generování Variabilního symbolu na dokladech - Pokud je tato volba zapnutá, pole Variabilní symbol se bude skládat z těchto údajů:

Typ dokladu - 1 (faktura), 3 (zálohová faktura) a 4 (účtenka).
Identifikace pokladní řady
Rok - Poslední 2 pozice roku, tedy např. 2025 je to 25.
Pořadové číslo dokladu v roce.

 

Díky tomu je zabezpečeno, že budou vytvářeny unikátní variabilní symboly. Toto se hodí především při párování plateb z bankovního výpisu.

 

Automaticky předvyplňovaný text do pole Poznámka ve faktuře pro pacienta

Na každou fakturu pro pacienta je možné předvyplnit text, který se bude předvyplňovat do pole Poznámka. Tento text vyplňte do pole Do nové faktury pacientovi automaticky vkládat tuto poznámku.

 

Výchozí typ úhrady faktury u pacienta

Pokud chcete nastavit výchozí typ úhrady faktury pacienta na způsob hotovost, aktivujte volbu [x] Předvolený způsob úhrady faktur vystavených pacientovi je Hotovost. Pokud je aktivní Hotovost, je automaticky zapnuté i zaokrouhlování.

 

Nastavení způsobu automatického vyplňování hodnoty Vystavil

Do nových daňových dokladů je možné automaticky předvyplňovat text podle nastavení. Pole Vystavil může sloužit pro kontrolu, kdo daňový doklad vystavil a má tak za vybrané peníze zodpovědnost. V seznamu všech úhrad lze podle tohoto pole filtrovat a vytvářet součty.

Význam voleb nastavení:

(o) Nevyplňovat - Do pole Vystavil se nebude automaticky vyplňovat žádná hodnota.
 
(o) Vyplňovat signaturu přihlášeného lékaře - Tato volba vloží do pole Vystavil automaticky signaturu přihlášeného lékaře. Pokud signatura není nastavena, vloží se jméno přihlášeného lékaře. Signatury lze nastavit tlačítkem [Nastavení signatur lékařů...], kde pomocí ikony edit_m můžete signaturu u lékaře změnit.
 
(o) Vyplňovat tuto hodnotu - Do pole Vystavil vepíše vždy zadanou hodnotu, bez ohledu na přihlášeného lékaře.

 

Volba [x] Umožnit vytvářet daňové doklady na toto zdravotnické zařízení i když není přihlášené - Pokud máte v databázi více zdravotnických zařízení (2 a více IČZ a IČ), umožní tato volba v kartě pacienta vystavit fakturu či účtenku i na nepřihlášené zdravotnické zařízení. Vystavit doklad na jiné zdravotnické zařízení je možné jen pomocí menu Fakturace pacientovi > Vystav účet (menu Rychlá účtenka nadále vždy vystavuje doklad jen na aktuálně přihlášené zařízení). Pokud je možné vystavit účet na více ZZ, program zobrazí seznam zařízení s možností výběru, pro které zařízení se má doklad vystavit. Na doklad zdravotnického zařízení lze zadat jen úkony, které byly daným zdravotnickým zařízením vykázány - tedy byly vykázány na návštěvě daného zařízení. Nadále nelze vystavit péči vytvořenou na návštěvě jednoho zařízení na fakturu pro druhé zařízení!

 

Pokud má zdravotnické zařízení tuto volbu aktivní, lze z karty pacienta otevřít daňový doklad, který obsahuje daný úkon i uživatelem, který je přihlášen pod jiným zařízením.

 

Volba [x] Do účtenek vpisovat DIČ dodavatele - Pokud máte ve Vašem DIČ rodné číslo, z důvodů ochrany osobních údajů se nemusí tento údaj tisknout na účtenku.

 

Volba [x] Do Faktury generovat jen QR Platba - Pokud je tato volba aktivní, na fakturu se bude tisknout pouze QR kód typu QR Platba. Jinak se tiskne kód typu QR Platba+F (sloučená QR Faktura a QR Platba).

Základní rozdíl mezi typy QR kódů:

QR Platba - Na faktuře je zobrazen QR kód, který do pole Částka k úhradě předvyplňuje hodnotu z pole Zůstává uhradit. Je-li tedy faktura již částečně uhrazena, použitím QR kódu se předvyplní zbývající částka.
QR Platba+F - Obsahuje QR kód, který do pole částka k úhradě vyplňuje částku z pole Suma k úhradě. Obsahuje ale informace pro import do účetního software.
QR Faktura - Neobsahuje informace o platbě, jen informace pro účetní software (může se zobrazit, pokud je např. cena faktury 0 Kč).

 

Pole Splatnost faktury pro pacienty - zde můžete nastavit výchozí počet dní splatnosti faktur, které byly vystaveny pacientům.

 

Výchozí IBAN pro faktury (zálohové faktury) pro pacienty - zde lze nastavit, který bankovní účet se má použít jako výchozí pro faktury a zálohové faktury vystavené pacientům.

 

Výchozí IBAN pro účtenky placené pomocí kódu QR Platba - zde lze nastavit, který bankovní účet se má použít jako výchozí pro účtenky vystavené pacientům.

 

Synchronizace fakturačních údajů zdravotnického zařízení

Dojde-li ke změně fakturačních údajů nebo údajů o zdravotnickém zařízení, nabídne se synchronizační formulář tak, abyste tyto změny nemuseli provádět i na jiném místě programu. Měníte-li právní subjektivitu (změna IČ, fakturační název atd..) můžete využít odkaz na nahlášení změn přímo na našich www stránkách.