Obecné

Nahoru  Předchozí  Další

V menu Nastavení > Uživatelské preference se na záložce /Obecné/ nachází toto nastavení.

 

Volba [x] Automaticky zjišťovat nové verze - Je-li počítač připojen k internetu, při startu programu probíhá kontrola verze programu. Není-li vaše verze programu aktuální, nabídne se vám stažení aktualizace.

 

Volba [x] Požadovat potvrzení k ukončení programu - Zobrazí potvrzovací okno při ukončování programu.

 

Volba [x] Upozornit na vícenásobné spuštění - Pokud se pokoušíte spustit program na jednom počítači vícekrát, program vás na tuto skutečnost upozorní. Program můžete spustit tolikrát, kolik máte k dispozici licencí.

 

Volba [x] Upozorňovat na 32bit mód - Pokud používáte na 64bit operačním systému 32bit verzi programu, zobrazuje se v notifikačním centru upozornění. Pokud k tomu máte vážný důvod, zde můžete toto upozornění pro daný počítač a uživatele vypnout. Jinak doporučujeme spouště program Dentist.exe, nikoliv Dent32.exe.

 

Volba [x] Zobrazit notifikační centrum po zavření karty - Je-li volba aktivní a jsou v centru notifikace, po zavření každé karty pacienta se notifikace zobrazí.

 

Násobek časového limitu pro databázové operace

Určuje čas, který program čeká na výsledek od serveru. Standardní čas je 30 sekund. Pokud mezi požadavkem na server (například spuštění kartotéky) a získání odpovědi (zobrazení kartotéky) uběhne delší časový úsek, než je definováno, program zobrazí chybové hlášení o vypršení časového limitu. Je to ochrana před tím, abyste například při poruše počítače nečekali na výsledek několik minut a počítač se tvářil, že "něco dělá".

 

Velikost písma a formulářů v procentech

Možnost nastavit větší písmo v programu. Nastavit lze hodnoty od 60 % do 160 %. Navíc se dá nastavit nezávisle Rel. velikost bubliny, taktéž od 60-160%. Bublina se používá např. pro zobrazování RSS nebo výsledku modulu eKontrol.

 

Pole Text v záhlaví hlavního formuláře

Zde můžete uvést text, který se má zobrazovat v záhlaví hlavního okna programu.

 

V tomto textu můžete použít zástupná slova ve složených závorkách, která budou nahrazena skutečnými hodnotami:

Zástupný text

Náhrada

{Lekar}

Bude nahrazeno aktuálně přihlášeným lékařem.
 
U položky Lekar za dvojtečkou můžete nadefinovat formát, ve kterém se má položka vypsat. Například {Lekar:TJPZI} - položka se vypíše ve formátu Titul Jméno Příjmení, titul Za jménem, IČL.

{Uzivatel}

Bude nahrazeno názvem uživatelského účtu, kterým jste právě přihlášeni k databázi.

{Databaze}

Bude nahrazeno názvem aktuální databáze, k níž jste připojeni.

 

Výchozí hodnota záhlaví je "{Lekar}".

 

Upozornění: Je nutné přesně dodržet tvar zástupných slov, včetně velikosti písmen a absence diakritiky.

 

Příklad:

Definovaný text záhlaví

     "{Lekar:TP} - {Uzivatel}@{Databaze} - Ordinace 1"

vypíše do záhlaví:

     "MUDr. Zoubek - jan@OstraData - Ordinace 1 - Dentist+"

 

poznamkaNa poslední místo za text záhlaví se vždy přidá název programu Dentist+.

 

Rada: Jak napsat na klávesnici speciální znaky?

 

Předvolená propojka

Používáte-li RVG, můžete si nastavit program, který bude v kartě spuštěn po stisku klávesové zkratky >>CTRL + G. U některých typů propojek je nutné dodatečné nastavení pomocí tlačítka [Nastavit...].

 

Předvolená propojka č. 2

Používáte-li RVG, můžete si nastavit program, který bude v kartě spuštěn po stisku klávesové zkratky >>CTRL + J. U některých typů propojek je nutné dodatečné nastavení pomocí tlačítka [Nastavit...].

 

Předvolená propojka č. 3

Používáte-li RVG, můžete si nastavit program, který bude v kartě spuštěn po stisku klávesové zkratky >>CTRL + H. U některých typů propojek je nutné dodatečné nastavení pomocí tlačítka [Nastavit...].

 

Nastavení obecné propojky

O obecné propojce se více dočtete zde.

 

Komunikační nastavení

Tlačítko [Komunikační nastavení] slouží pro nastavení komunikačních protokolů a ovlivňuje způsob komunikace se třetími stranami. Doporučujeme používat výchozí nastavení, přebrané z operačního systému. Špatné nastavení může ovlivnit fungování všech modulů, např. eDávky, CGMesky, eKontrol, eRecept atd...

 

Nastavení číselných řad dokladů

Každý lékař si může zvolit, jaké řady dokladů lze používat jako výchozí. Lze zde nastavit řadu pro Pokladnu, Faktury a Zálohové faktury.