V této kapitole naleznete odpovědi na nejčastěji kladené otázky, na které se nejčastěji ptáte na HOTLINE.
Kartotéka
▪ | Jak zjistím počet pacientů?
V seznamu pacientů si zobrazte jen vaše pacienty (menu Zobraz > Moje pacienty). V levém dolním rohu je zobrazen celkový počet řádků (v tomto případě vašich pacientů) za lomítkem. Podrobnosti. |
▪ | V seznamu pacientů mám pacienty rozházené, nejsou správně seřazení. Čím to je?
Seznam pacientů je vždy řazen podle určitého sloupce. Občas se omylem stane, že se "ukliknete" a změníte si způsob řazení. Pro řazení kartotéky zpět podle příjmení stačí kliknout na záhlaví sloupce "Příjmení jméno". Podrobnosti. |
Vykazování, karta pacienta
▪ | Chci si zadat vlastní výkony nebo stomatologické výrobky
Nový výkon lze zadat v menu Číselníky > Výkony (jak zadat vlastní výkon) a stomatologický výrobek v menu Číselníky > Stomatologické výrobky. U stomatologických výrobků je nutné vytvořit samotný kód a poté k němu zadat kalkulace ordinace a kalkulace laboratoře.
|
▪ | Jak vytvořit účtenku?
V kartě pacienta vyberte menu Fakturace pacientovi > Rychlá účtenka nebo jednoduše zmáčkněte klávesu >>F7. Zobrazí se tak účtenka se všemi dosud nevyúčtovanými kódy pacienta. Uložené účtenky lze zobrazit z menu Fakturace pacientovi > Účtenky. Kompletní nápovědu k účtenkám naleznete zde. |
▪ | Nelze mi do výkonů či protetiky napsat žádný kód
Nejspíše jste vypnuli numerickou klávesnicí klávesou Num Lock. Zmáčkněte klávesu >>Num Lock znovu a zkuste znovu zapsat kód. Num Lock najdete nad klávesou č. 7. Pokud ani toto nepomohlo, zkontrolujte, zda je kabel od klávesnice správně připojený k počítači.
|
▪ | Po zadání nového data a léčby se mi již nenabízí automaticky formulář pro zadání nového výkonu
Nejspíš omylem jste na formuláři pro zadání nové léčby (formulář se základní DG léčby) vypnuli volbu [x] Po přidání léčby spustit průvodce pro přidání výkonu/protetiky. Pokud tento checkbox aktivujete, automaticky se po založení léčby zobrazí formulář pro zadání nového výkonu.
|
▪ | V kartě pacienta mám přeházené návštěvy, nejdou po sobě
Klikněte na záhlaví sloupce Datum, čímž dojde k opětovnému seřazení. Podrobnosti. |
Přehledy a statistiky
▪ | Při zobrazení funkce v menu Přehledy a statistiky > Vykonané zdravotní úkony a statistiky se mi nenabízí filtrační formulář.
Zobrazte si daný formulář, klikněte na ikonu (nebo klávesová zkratka >>F3) a označte v pravém dolním rohu formuláře volbu [x] Zobraz filtr při náběhu formuláře.
|
▪ | Jak zjistím počet výskytu kódu za určité období?
V menu Přehledy a statistiky > Vykonané zdrav. úkony zadejte období a potvrďte tlačítkem [OK]. Nad zobrazeným seznamem klikněte na ikonu ∑3. Zde je zobrazen počet výskytů kódů pro každou ZP a dole i součet pro všechny ZP a samoplátce. Podrobnosti.
|
▪ | Kde najdu statistiky pro ÚZIS?
V menu Přehledy a statistiky > ÚZIS - Roční výkaz o činnosti ZZ. Podrobnosti. |
Dávky
▪ | Dávku jsem uložil na disketu a není čitelná, jak mohu dávku znovu uložit?
Postupujte podle tohoto návodu.
|
▪ | Vykázal jsem pacienta se špatným rodným číslem. Jak udělat opravnou dávku?
Postupujte podle tohoto návodu.
|
▪ | Vykázal jsem pacienta na špatnou pojišťovnu. Jak to opravit?
Postupujte podle tohoto návodu.
|
▪ | V dokladu jsem udělal chybu (špatná lokalizace, špatný kód...). Kde doklad opravit?
Postupujte podle tohoto návodu.
|
▪ | Vojenská pojišťovna odmítla elektronickou fakturu (soubor FDAVKA) s číslem chyby 140. IČ má být 00.
V menu Číselníky > Zdravotní pojišťovny 2x klikněte na řádek s VOZP a klikněte na záložku /Fakturace/. Zde označte volbu (o) tuto hodnotu a do pole napište "00". Následně vytvořená faktura by již měla kontrolou projít. |
Instalace programu
▪ | Mám nový počítač, jak mám postupovat?
První je potřeba si na starém počítači vytvořit zálohu (například na flashdisk). Poté si můžete z našich internetových na novém počítači stáhnout instalační balíčky a provést instalaci (http://www.dentist.cz/pece-o-zakazniky/ke-stazeni-1/). Při prvním spuštění obnovte databázi. Návod pro instalaci z internetu je zde, návod pro obnovu dat je zde. |
|