Často kladené otázky (FAQ)

Nahoru  Předchozí  Další

V této kapitole naleznete odpovědi na nejčastěji kladené otázky, na které se nejčastěji ptáte na HOTLINE.

 

Kartotéka

Jak zjistím počet pacientů?
V seznamu pacientů si zobrazte jen vaše pacienty (menu Zobraz > Moje pacienty). V levém dolním rohu je zobrazen celkový počet řádků (v tomto případě vašich pacientů) za lomítkem. Podrobnosti.

 

V seznamu pacientů mám pacienty rozházené, nejsou správně seřazení. Čím to je?
Seznam pacientů je vždy řazen podle určitého sloupce. Občas se omylem stane, že se "ukliknete" a změníte si způsob řazení. Pro řazení kartotéky zpět podle příjmení stačí kliknout na záhlaví sloupce "Příjmení jméno". Podrobnosti.

 

Vykazování, karta pacienta

Chci si zadat vlastní výkony nebo stomatologické výrobky
Nový výkon lze zadat v menu Číselníky > Výkony (jak zadat vlastní výkon) a stomatologický výrobek v menu Číselníky > Stomatologické výrobky. U stomatologických výrobků je nutné vytvořit samotný kód a poté k němu zadat kalkulace ordinace a kalkulace laboratoře.
 
Jak vytvořit účtenku?
V kartě pacienta vyberte menu Fakturace pacientovi > Rychlá účtenka nebo jednoduše zmáčkněte klávesu >>F7. Zobrazí se tak účtenka se všemi dosud nevyúčtovanými kódy pacienta. Uložené účtenky lze zobrazit z menu Fakturace pacientovi > Účtenky. Kompletní nápovědu k účtenkám naleznete zde.

 

Nelze mi do výkonů či protetiky napsat žádný kód
Nejspíše jste vypnuli numerickou klávesnicí klávesou Num Lock. Zmáčkněte klávesu >>Num Lock znovu a zkuste znovu zapsat kód. Num Lock najdete nad klávesou č. 7. Pokud ani toto nepomohlo, zkontrolujte, zda je kabel od klávesnice správně připojený k počítači.
 
Po zadání nového data a léčby se mi již nenabízí automaticky formulář pro zadání nového výkonu
Nejspíš omylem jste na formuláři pro zadání nové léčby (formulář se základní DG léčby) vypnuli volbu [x] Po přidání léčby spustit průvodce pro přidání výkonu/protetiky. Pokud tento checkbox aktivujete, automaticky se po založení léčby zobrazí formulář pro zadání nového výkonu.
 
V kartě pacienta mám přeházené návštěvy, nejdou po sobě
Klikněte na záhlaví sloupce Datum, čímž dojde k opětovnému seřazení. Podrobnosti.

 

Přehledy a statistiky

Při zobrazení funkce v menu Přehledy a statistiky > Vykonané zdravotní úkony a statistiky se mi nenabízí filtrační formulář.
Zobrazte si daný formulář, klikněte na ikonu filtr_m (nebo klávesová zkratka >>F3) a označte v pravém dolním rohu formuláře volbu [x] Zobraz filtr při náběhu formuláře.
 
Jak zjistím počet výskytu kódu za určité období?
V menu Přehledy a statistiky > Vykonané zdrav. úkony zadejte období a potvrďte tlačítkem [OK]. Nad zobrazeným seznamem klikněte na ikonu ∑3. Zde je zobrazen počet výskytů kódů pro každou ZP a dole i součet pro všechny ZP a samoplátce. Podrobnosti.
 
Kde najdu statistiky pro ÚZIS?
V menu Přehledy a statistiky > ÚZIS - Roční výkaz o činnosti ZZ. Podrobnosti.

 

Dávky

Dávku jsem uložil na disketu a není čitelná, jak mohu dávku znovu uložit?
Postupujte podle tohoto návodu.
 
Vykázal jsem pacienta se špatným rodným číslem. Jak udělat opravnou dávku?
Postupujte podle tohoto návodu.
 
Vykázal jsem pacienta na špatnou pojišťovnu. Jak to opravit?
Postupujte podle tohoto návodu.
 
V dokladu jsem udělal chybu (špatná lokalizace, špatný kód...). Kde doklad opravit?
Postupujte podle tohoto návodu.
 
Vojenská pojišťovna odmítla elektronickou fakturu (soubor FDAVKA) s číslem chyby 140. IČ má být 00.
V menu Číselníky > Zdravotní pojišťovny 2x klikněte na řádek s VOZP a klikněte na záložku /Fakturace/. Zde označte volbu (o) tuto hodnotu a do pole napište "00". Následně vytvořená faktura by již měla kontrolou projít.

 

Instalace programu

Mám nový počítač, jak mám postupovat?
První je potřeba si na starém počítači vytvořit zálohu (například na flashdisk). Poté si můžete z našich internetových na novém počítači stáhnout instalační balíčky a provést instalaci (http://www.dentist.cz/pece-o-zakazniky/ke-stazeni-1/). Při prvním spuštění obnovte databázi. Návod pro instalaci z internetu je zde, návod pro obnovu dat je zde.