Program DENTIST+ disponuje robustním mechanismem, který zajišťuje vysokou kvalitu a stabilitu aplikace. V případě neočekávaných chyb se DENTIST+ spoléhá na dva hlavní mechanismy, které se aktivují v závislosti na typu chyby.
1. | Odesílací výjimka
Tento typ chyby nastává, když dojde k neočekávanému a neošetřenému stavu (např. zobrazení srozumitelného uživatelského chybového okna). V takovém případě se uživateli zobrazí formulář s chybovým hlášením, které je možné odeslat. Před odesláním máte možnost přidat komentář, ve kterém můžete popsat, jak k chybě došlo, zda se jedná o opakovaný problém, nebo jaké kroky vedly k jejímu vzniku. Po odeslání hlášení můžete pokračovat v práci v programu, aniž by došlo k jeho ukončení.
Pokud je daná chybová hláška již známa, po odeslání se může zobrazit odkaz na řešení nebo uživatelský popis, který vysvětluje, jak a proč k chybě došlo, a zda existuje alternativní postup, jak chybu obejít, nebo informace o plánovaném řešení problému.
Typické příklady této chyby zahrnují: |
a. | Odesílání eReceptu, kdy SÚKL zažívá výpadek serveru a místo standardní odpovědi vrací neočekávanou chybu. |
b. | Ztrátu spojení se serverem při práci v síti. |
c. | Přerušení nebo pozastavení běhu služby na hlavním počítači, nebo situaci, kdy server neodpovídá v přiděleném časovém limitu. |
d. | Chyby v programu, kdy uživatel provádí kroky, které nebyly předvídány vývojáři. |
2. | Neočekávaná výjimka
Tento stav může být způsoben chybou mimo samotný kód DENTIST+. V tomto případě se vytvoří tzv. dump, což je výpis paměti, dokumentující stav programu před jeho neočekávaným ukončením. Tento dump se ukládá lokálně do složky C:\ProgramData\CompuGROUP\Dentist\Dumps a automaticky se nikam neodesílá.
Pokud chcete problém nahlásit a řešit, můžete kontaktovat technickou podporu na telefonním čísle 246 007 890. Pracovník technické podpory se s vaším souhlasem může připojit k vašemu počítači prostřednictvím vzdálené pomoci, stáhnout dump a předat ho k analýze vývojářům, kteří diagnostikují, kde a proč k chybě došlo.
Typické příklady této chyby zahrnují: |
a. | Chyby vzniklé v operačním systému Microsoft Windows nebo .NET Framework. |
b. | Problémy s ovladači, například tiskárny atd. |
|