Doklad byl poslán na špatnou pojišťovnu

Nahoru  Předchozí  Další

Příklad:

Pacient se zaregistroval u jiné pojišťovny, o čemž vás neinformoval.

 

Změna zdravotní pojišťovny umožňuje zpětně změnit pojišťovnu pacienta a také zpětně opravit již vykázané doklady, které byly pojišťovnou vráceny kvůli tomu, že pacient se zaregistroval u jiné ZP.
Funkci naleznete v Osobních údajích pacienta na záložce /Zdravotní pojišťovny/.

 

Princip řešení problému:

V programu opravíte pojišťovnu pacienta. POZOR! V programu je vedená historie pojišťoven pacienta, proto do historie musíte přidat nový záznam (původní pojišťovnu necháte nezměněnu).

Program sám podle zadaného data platnosti nové pojišťovny vyhledá všechny doklady, které byly vykázány na nesprávnou pojišťovnu. Nalezené doklady automaticky odstraní z dávek a při nejbližším vyúčtování je znovu zařadí do původních dávek, tentokrát pro správnou pojišťovnu.

Do původní dávky se doklad zařadí proto, že nová pojišťovna ještě doklad "neviděla", a proto je pro ni tento doklad původní.

 

Postup změny ZP

 

1.V kartotéce pacientů najděte pacienta, který má špatně vyplněnou ZP.
2.Zobrazte si osobní údaje pacienta (například ikonou edit_m).
3.V záložce /Zdravotní pojišťovny/ ikonou +_m přidejte novou ZP a zadejte datum, od kterého je pacient u této nové ZP registrován.
4.Objeví se upozornění, kde bude zobrazený seznam dokladů odeslaných na nesprávnou pojišťovnu za období, kdy byl pacient registrován již u jiné ZP. Potvrďte tlačítkem [Ano].
5.Program automaticky odebere příslušné doklady z dávek. Tato operace nelze vzít zpět, proto změnu provádějte jen tehdy pokud jste si opravdu jisti.
6.Vytvořte novou původní dávku pro správnou ZP. Budou do ní zahrnuty i právě vyřazené doklady, a to s datem, na které byly vykázány do špatné pojišťovny.