Opravné dávky

Nahoru  Předchozí  Další

Ze zdravotní pojišťovny vám může být vrácena dávka z různých důvodů, jako např. špatné rodné číslo pojištěnce, číslo pojištěnce není vůbec v databázi zdravotní pojišťovny apod.

Pojišťovna vám v takovém případě sdělí číslo dokladu, který byl při zpracování vyřazen, a také vám sdělí informaci, jak příslušný doklad opravit - zda doklad pojišťovně zaslat znovu v dávce opravné, nebo zda zaslat v dávce původní. Pokud by vám pojišťovna nesdělila způsob opravy dokladu, je třeba tuto informaci od pojišťovny zjistit dodatečným způsobem.

 

Způsob opravy sdělený pojišťovnou rozhoduje o tom, zda ponecháte čísla dokladů v opravné dávce, nebo vytvoříte zcela nová v dávce původní. Proto se bez této informace od pojišťovny neobejdete.

 

V této kapitole bude popsán způsob opravy nejčastějších chyb, ke kterým v praxi dochází.

 

Jak se liší dávka opravná od původní?

Původní - Nově vytvořené dávce bude přiděleno nové číslo dávky, ve kterém jsou dokladům přiřazena nová čísla dokladů.
Opravná - Nově vytvořené dávce bude přiděleno nové číslo dávky, avšak u dokladů zůstávají původní čísla (taková, která byla odeslána v původní dávce).