Vytvoření eNeschopenky - RDPN1

Nahoru  Předchozí  Další

Novou eNeschopenku lze vystavit z karty pacienta z menu Pacient > eNeschopenka. Pokud chcete vystavit novou eNeschopenku, klikněte na ikonu +_m (pokud chcete převzít již existující eNeschopenku, kterou vytvořilo jiné IČPE, pokračujte zde). Zadejte datum a lékaře, který eNeschopenku vytváří.

 

Zobrazí se formulář, který stejně jako papírová neschopenka obsahuje jednotlivé oddíly, které je třeba vyplnit. Oddíly A, B a C obsahují informace o pacientovi a jeho zaměstnavateli. Má-li pacient více zaměstnavatelů a chce všem oznámit pracovní neschopnost, musíte vytvořit neschopenku pro každého zaměstnavatele.

 

Na formuláři se nachází tlačítka pro usnadnění práce s adresami:

CSSZ_TEXT_24 - Adresa poskytnutá z ČSSZ.
Adresa_doma_24x24 - Trvalá adresa, uložená v kartě pacienta.
Adresa_pryc_24x24 - Přechodná adresa, uložená v kartě pacienta.
Karta_24x24 - Informace převzít z karty pacienta, např. zaměstnavatel nebo profese. V případě stažených údajů z ČSSZ se po kliknutí na tuto ikonu stažené údaje smažou a je umožněno upravit údaje ručně.

 

Dále musíte vyplnit oddíl D, kde se zadává diagnóza, druh nemoci a případně pracovní úraz, zavinění jinou osobou nebo přítomnost alkoholu/drog. V oddílu E můžete povolit vycházky a v oddílu Vystavující lékař vybíráte IČPE a informace o vašem zařízení.

Po vyplnění formuláře se eNeschopenka odešle tlačítkem [ePN-odeslat Odeslat]. Po komunikaci s ČSSZ se díl RDNP1 uzamkne a není již možné jednoduše provádět změny. Po odeslání je nutné pacientovi vytisknout oddíl RDPN2.

 
Poznámka: Co znamená "vstupní identita není anonymní"?

 

Jak tedy upravit již odeslanou neschopenku?

1.Pro hlášení změn slouží záložka /HOL 2 - Hlášení ošetřujícího lékaře/.
2.Změnu v oddílu RDPN1 je možné provést pouze tehdy, jde-li skutečně o opravu, např. překlep atd. K tomu slouží opravné podání, které se může vyvolat tlačítkem [edit_2_16 Opravné podání]. Pokud začnete upravovat tento oddíl, není možné formulář uzavřít. Změny musíte odeslat na ČSSZ nebo příslušnými tlačítky zrušit.

 

V kartě pacienta lze na první pohled vidět, zda byla na daném vyšetření vytvořena eNeschopenka. eNeschopenka je u návštěvy signalizována ikonou flags_eNP_12 ve sloupci Příznaky.

 

Případy z praxe

 

Pacient se rozmyslel, již vystavenou neschopenku chce zrušit
eNeschopenka zrušit nelze. V tomto případě ukončete eNeschopenku se stejným datumem s jakým byla vytvořena. Pacient musí informovat svého zaměstnavatele a vyřeší to spolu.
 
Omylem byla vystavena eNeschopenka na špatné RČ
V tomto případě je nutné kontaktovat OSSZ, která jako jediná může neschopenku zrušit.
 
Nelze poslat neschopenku pacientovi, který je cizinec
Zkontrolujte, zda pacient nemá v osobních údajích vyplněné Rodné číslo (cizinci mají přiděleno ČÍSLO POJIŠTĚNCE, které vyplňujte v osobních údajích na záložce /Zdravotní pojišťovny/). Pokud neprojde odeslání neschopenky s přiděleným rodným číslem, rodné číslo na eNeschopence smažte a vyplňte pouze Datum narození.