Novou eNeschopenku lze vystavit z karty pacienta z menu Pacient > eNeschopenka. Pokud chcete vystavit novou eNeschopenku, klikněte na ikonu (pokud chcete převzít již existující eNeschopenku, kterou vytvořilo jiné IČPE, pokračujte zde). Zadejte datum a lékaře, který eNeschopenku vytváří.
Zobrazí se formulář, který stejně jako papírová neschopenka obsahuje jednotlivé oddíly, které je třeba vyplnit. Oddíly A, B a C obsahují informace o pacientovi a jeho zaměstnavateli. Má-li pacient více zaměstnavatelů a chce všem oznámit pracovní neschopnost, musíte vytvořit neschopenku pro každého zaměstnavatele.
Na formuláři se nachází tlačítka pro usnadnění práce s adresami:
• | - Adresa poskytnutá z ČSSZ. |
• | - Trvalá adresa, uložená v kartě pacienta. |
• | - Přechodná adresa, uložená v kartě pacienta. |
• | - Informace převzít z karty pacienta, např. zaměstnavatel nebo profese. V případě stažených údajů z ČSSZ se po kliknutí na tuto ikonu stažené údaje smažou a je umožněno upravit údaje ručně. |
Dále musíte vyplnit oddíl D, kde se zadává diagnóza, druh nemoci a případně pracovní úraz, zavinění jinou osobou nebo přítomnost alkoholu/drog. V oddílu E můžete povolit vycházky a v oddílu Vystavující lékař vybíráte IČPE a informace o vašem zařízení.
Po vyplnění formuláře se eNeschopenka odešle tlačítkem [ Odeslat]. Po komunikaci s ČSSZ se díl RDNP1 uzamkne a není již možné jednoduše provádět změny. Po odeslání je nutné pacientovi vytisknout oddíl RDPN2.
Poznámka: Co znamená "vstupní identita není anonymní"?
Jak tedy upravit již odeslanou neschopenku?
1. | Pro hlášení změn slouží záložka /HOL 2 - Hlášení ošetřujícího lékaře/. |
2. | Změnu v oddílu RDPN1 je možné provést pouze tehdy, jde-li skutečně o opravu, např. překlep atd. K tomu slouží opravné podání, které se může vyvolat tlačítkem [ Opravné podání]. Pokud začnete upravovat tento oddíl, není možné formulář uzavřít. Změny musíte odeslat na ČSSZ nebo příslušnými tlačítky zrušit. |
V kartě pacienta lze na první pohled vidět, zda byla na daném vyšetření vytvořena eNeschopenka. eNeschopenka je u návštěvy signalizována ikonou ve sloupci Příznaky.
Případy z praxe
• | Pacient se rozmyslel, již vystavenou neschopenku chce zrušit
eNeschopenka zrušit nelze. V tomto případě ukončete eNeschopenku se stejným datumem s jakým byla vytvořena. Pacient musí informovat svého zaměstnavatele a vyřeší to spolu.
|
• | Omylem byla vystavena eNeschopenka na špatné RČ
V tomto případě je nutné kontaktovat OSSZ, která jako jediná může neschopenku zrušit.
|
• | Nelze poslat neschopenku pacientovi, který je cizinec
Zkontrolujte, zda pacient nemá v osobních údajích vyplněné Rodné číslo (cizinci mají přiděleno ČÍSLO POJIŠTĚNCE, které vyplňujte v osobních údajích na záložce /Zdravotní pojišťovny/). Pokud neprojde odeslání neschopenky s přiděleným rodným číslem, rodné číslo na eNeschopence smažte a vyplňte pouze Datum narození.
|
|