Z programu Dentist+ je možné pacientům odeslat e-mailovou zprávu. Podmínkou pro fungování této funkce je mít v počítači správně nakonfigurovaného e-mailového klienta (počítačový program typu Outlook, Windows Mail, Thunderbird a pod.).
Funkce je vhodná například pro následující činnosti:
▪ | Hromadně odeslat např. pozvánku na prevenci těm pacientům, kteří nebyli na prohlídce více než půl roku. Příklad. |
▪ | Hromadně upozornit pacienty na blížící se návštěvu, kterou má pacient zadanou v kalendáři. Příklad. |
Jak zadat pacientovu e-mailovou adresu?
V osobních údajích pacienta musí být uvedená e-mailová adresa.
E-mailovou adresu můžete pacientovi zadat již ve formuláři pro přidání nového pacienta (v kartotéce ikona ).
Pokud pacienta již máte v kartotéce založeného a chcete k němu pouze přidat e-mail, zobrazte jeho osobní údaje. V seznamu pacientů označte pacienta, klikněte na ikonu a vyberte záložku /Adresy / Kontakty/. Ve spodní části tohoto formuláře klikněte na ikonu
, v zobrazeném formuláři jako Druh kontaktu vyberte E-mail a do pole Kontakt napište e-mailovou adresu pacienta. Tlačítkem [OK] nový kontakt uložte.
Zavináč (znak @) lze na klávesnici napsat například zkratkou >>Levý ALT + 64.
Použití funkce
Funkce zasílání e-mailů je dostupná v kartě pacienta pod menu Agenda pacienta > Zasílání e-mailů a v kalendáři pod menu Kalendář - Denní rozpis....
Po potvrzení funkce se zobrazí formulář, kde můžete vybrat, komu se má e-mail zaslat (všem v seznamu, jen označeným) a také vybrat text e-mailu. V případě, že zasíláte "standardizované zprávy", jako jsou například pozvánky nebo upozornění na datum blížící se návštěvy, můžete si vytvořit tzv. šablonu.

Po výběru parametrů klikněte na tlačítko [OK]. Zobrazí se nové okno vašeho e-mailového programu, kde se jako příjemce vyplní e-mailové adresy pacientů, a v případě, že jste vybrali i šablonu, vyplní se předmět a tělo zprávy.
E-mailové adresy pacientů se úmyslně vepisují do pole Skrytá kopie. Díky tomu ostatní pacienti nevidí adresy vašich pacientů, kterým byl e-mail taktéž poslán.
Šablony
Šablony jsou vhodné pro zprávy, které se často opakují.
Vytvoření nové šablony
V okně Výběr pacientů (viz obrázek nahoře) je nutné vybrat volbu (o) Použít vybranou šablonu ze seznamu. Díky tomu se aktivují ikony , , a je tedy možné se seznamem standardně pracovat.
Po kliknutí na ikonu se zobrazí formulář pro novou šablonu. Vyplňte pole Název šablony, Předmět zprávy a Text zprávy.
Všimněte si, že je zde možné použít propojovací pole.
Při odeslání textu zprávy do e-mailového klienta dojde k nahrazení propojovacíhoho pole za jeho skutečný význam, v e-mailu již tedy uvidíte finální text zprávy, který bude odeslán uživateli.
 Obrázek 2: Formulář Šablona e-mailu
Praktické příklady
1. | Hromadně odeslat pozvánku na prevenci pacientům, kteří nebyli na prohlídce více než půl roku
V první řadě je nutné v seznamu pacientů vyfiltrovat ty, kteří jsou u vás registrovaní a nebyli na prevenci déle než půl roku. Tohoto lze docílit např. následujícím způsobem:
V seznamu pacientů klikněte na ikonu filtru nebo klávesu >>F3. Zobrazí se filtrační formulář, který nastavte podle obrázku:

Po kliknutí na tlačítko [OK] se zobrazí vyfiltrovaný seznam pacientů. V menu Agenda pacienta > Zasílání e-mailů na formuláři vyberte (o) Odeslat e-mail všem pacientům v seznamu. Pokud máte připravenou šablonu, můžete ji vybrat a kliknout na tlačítko [OK]. V případě, že někteří pacienti nemají e-mailovou adresu, zobrazí se jejich seznam a po odsouhlasení se již zobrazí nový e-mail ve vašem klientovi, kde případně můžete upravit zprávu a odeslat ji.
|
2. | Hromadně upozornit pacienty na blížící se návštěvu, kterou má pacient zadanou v kalendáři
Otevřete kalendář, vyberte menu Kalendář > Denní rozpis... V denním rozpise vyberte datum a lékaře, pro kterého chcete e-maily odeslat.

Klikněte na ikonu označenou šipkou a vyberte, které skupině pacientů chcete pozvánku poslat. Vyberte šablonu, kterou chcete použít.
Šablona by měla mít v textu zprávy použité propojovací pole pro datum a čas objednávky (v textu e-mailu by měl být uveden text {DatumCasObjednavky}, který bude nahrazen za skutečný čas objednávky).
Po výběru správné šablony klikněte na tlačítko [OK]. V e-mailovém klientovi se otevřou nové zprávy pro každého pacienta zvlášť a tyto zprávy je potřeba postupně odeslat. |
Poznámky:
▪ | Text zprávy je omezen na cca 1500 znaků. |
▪ | Pokud je více adresátů zprávy, jsou jejich e-mailové adresy vloženy do skryté kopie. Důvodem je, aby pacient neviděl seznam adres zbylých pacientů. |
▪ | Při hromadném odesílání stejných e-mailů se může stát, že bude vytvořeno více e-mailových zpráv, které ovšem budou odeslány různým adresátům. |
▪ | Pokud je v textu e-mailu použito propojovací pole, které je pro každého pacienta uníkátní (jméno, čas objednávky atd.), automaticky bude pacientovi poslán jen jeho e-mail. V takovém případě se vám otevře okno e-mailového klienta s novou zprávou pro každého pacienta zvlášť. |
|