Automatická záloha

Nahoru  Předchozí  Další

Programu DENTIST+ lze nastavit, aby se automaticky ve stanovený čas zálohoval na pozadí (v plánovači Windows se vytvoří nová úloha). Slouží pro to funkce v menu Nastavení > Automatická záloha....

Je-li nastaveno automatické zálohování, nejspíš již nebudete vyžadovat, aby se vám při ukončování znovu nabízelo zálohování. Nabízení lze vypnout v menu Nastavení > Uživatelské preference, záložka /Záloha/ a zde vypnout volbu [x] Před ukončením programu provést zálohu automaticky.

 

Podmínky pro úspěšné zálohování:

Počítač v uvedeném čase musí být spuštěn, samotný program DENTIST+ být spuštěný nemusí.
Je-li nastavena e-mailová notifikace, musí být připojen k internetu, aby bylo možné odeslat e-mail.
Zálohuje-li se na externí médium, musí být v okamžiku zálohy připojeno k počítači.
Máte-li více počítačů v síti, zálohuje se do složky na serveru (hlavním počítači).

 

Nastavení automatické zálohy

Pro nastavení automatické zálohy zadejte cestu ke složce na serveru, kde se má záloha vytvořit.

 

poznamkaPoznámka: Složka musí být viditelná pro uživatele, pod kterým běží služba SQL serveru (typicky je to systémový účet LocalSystem). Proto také nelze spustit automatickou zálohu na síťovou jednotku, která je připojena jako disk (protože je připojena pouze pod aktuálním uživatelem Windows).

 

tipPokud cílové zařízení nevyžaduje přihlašovací údaje, můžete zkusit zadat ručně celou síťovou cestu, např. \\názevPC\Složka nebo \\192.168.1.1\Složka.

 
Ostatní položky jsou popsány zde.

 

Automatické spuštění zálohy

Vyberte čas a dny, kdy se má záloha vytvářet.

 

Poznámka: Berte na vědomí, že vytvoření zálohy je časově a výkonově náročnější úloha, v jejímž průběhu může dojít ke snížení výkonu počítače. Nastavujte tedy tento čas o ohledem na to, kdy nepotřebujete plný výkon počítače.

 

Nastavení e-mailové notifikace

K nastavení odesílání e-mailů je potřeba zadat adresu SMTP serveru, uživatelské jméno a heslo. Adresu tohoto serveru vám může sdělit poskytovatel e-mailové schránky či poskytovatel internetového připojení.

 

Je-li aktivní volba [x] Poslat výsledek e-mailem, nastavte údaje nutné k odeslání e-mailu (pomocí tlačítka [Nastavení e-mailu]).

 

Údaje pro přístup k SMTP serveru pro nejčastěji používané e-mailové schránky (platné ke dni vytváření nápovědy 5.4.2017, uvedené údaje se mohou změnit):

Poskytovatel

Adresa SMTP serveru

Zabezpečené spojení

Už. jméno

Poznámka

gmail.com

smtp.gmail.com

Ano

vase.adresa@gmail.com

V nastavení Gmailu musí být povolený IMAP + Podrobnosti.

seznam.cz

smtp.seznam.cz

Ano i Ne

vase.adresa@seznam.cz

V nastavení seznamu musí být povolený IMAP + Adresa odesílatele musí být stejná s přihlašovacím jménem. V případě, že odesílání nefunguje, můžete místo portu 465 zkusit uvést port 587 (příklad: smtp.seznam.cz:587).

email.cz

smtp.seznam.cz

Ano i Ne

vase.adresa@email.cz

Platí to samé co pro seznam.cz

centrum.cz




SMTP server není s programem DENTIST+ kompatibilní, použijte SMTP vašeho internetového poskytovatele.

 

Poznámka: Chcete-li specifikovat port, je možné zadat adresu SMTP serveru ve tvaru server:port.

 

Poznámka: Pokud se nedaří navázat komunikaci, je možné, že porty blokuje poskytovatel připojení internetu. Ověřit komunikaci lze přes telnet (podrobnosti viz. https://napoveda.seznam.cz/cz/jak-zapnout-telnet/ a https://napoveda.seznam.cz/cz/pouziti-nastroje-telnet/).