Možné potíže

Nahoru  Předchozí  Další

Obnova dat se nemusí podařit například z těchto důvodů:
 

Na počítač jste nenainstalovali i jeho nutnou součást - Microsoft SQL Server. Ten lze stáhnout z našich internetových stránek www.cgmsvet.cz.
 
V případě, že instalujete program na operační systém Windows 7, Windows 8, Windows 10 nebo Windows 11, můžete mít zapnutou systémovou funkci Řízení uživatelských účtů (UAC - User Account Control). Pokud tuto funkci máte ve Windows spuštěnou (výchozí stav), musíte program Dentist+ poprvé spustit v módu s vyššími uživatelskými právy.
Jak na to?
Klikněte v pravém dolním rohu obrazovky na nabídku Start a vyberte volbu Programy (nebo Všechny programy). Z rozbalené nabídky vyberte složku CompuGroup Medical a zde klikněte na ikonu Obnova dat pravým tlačítkem myši. Z kontextové nabídky vyberte volbu Spustit jako správce a povolte počítači pokračovat. Dále postupujte již podle návodu.
 
Pokud se vám podařilo databázi obnovit a musíte program vždy spouštět jako správce, nastavte vlastnictví databáze konkrétnímu uživateli. V menu Služby > Seznam uživatelských účtů přidejte nového Windows uživatele (ikona +_m), který je na počítači aktuálně přihlášený. Po jeho přidání nastavte vlastnictví databáze ikonou Database.
nastaveni-vlastnictvi-db
 
Máte již spuštěný program DENTIST+ a otevřenou databázi, kterou se pokoušíte obnovit.
 
Záložní soubor je nečitelný nebo poškozený.
 
Nelze obnovit databázi CGM Serveru. ID aktuální databáze CGM Serveru 'X' se neshoduje s ID zálohované databáze 'Y'.
Doporučujeme kontaktovat linku technické podpory, kde vám rádi pomůžeme.
Popis problému:
oTato situace mohla vzniknout tak, že např. používáte domácí počítač a neobnovili jste si do něj i databázi CGM Serveru. Poté spustili některou funkci, která databázi CGM Serveru potřebuje (typicky KNIHA OBJEDNÁVEK nebo EET).
oDošlo k vytvoření nové prázdné databáze, která má jiný identifikátor než databáze na vašem pracovním počítači.
oVe verzi 1.0.2610 došlo k přidání nové funkce při obnově databáze, kdy se automaticky obnovuje i databáze CGM serveru (pokud je v záloze přítomná).
oJe tedy možné, že doteď jste podobný problém neměli - a nyní se musí tento nesoulad dát do pořádku.
Popis pro technickou podporu:
oJe potřeba vědět, kde jsou aktuální data CGM Serveru (aktuální data z KNIHA OBJEDNÁVEK nebo CGM eTRŽBY). Pravděpodobně to jsou data v ordinačním PC.
oNa počítači, kde nejsou aktuální data (pravděpodobně domácí) smazat databázi CGM Serveru (lepší je přejmenovat v komentáři <AisUrl>).
Připojit se na CGM Server přes PG Admin.
U 'staré' databáze přes vlastnosti změnit v komentáři tag <AisUrl> na jinou hodnotu (např. za URL přidat '_zaloha').
Obnovit databázi z pracovního počítače, čímž se přenese kompletní obsah včetně databáze CGM Serveru. Pokud si doma vytvoříte novou zálohu a přinesete do ordinace, proběhne již kompletní obnova včetně správných identifikátorů databáze.

 

Nelze se připojit k databázi, protože její obnova nebyla úspěšně ukončena. Pokuste se znovu ji obnovit ze zálohy, nebo volejte hotline.
V aplikační tabulce databáze je přítomná hodnota RestoreState, která signalizuje, že se databázi nepodařilo úspěšně obnovit. Tato hodnota se ve správně obnovené databázi nenachází.

 

Obnovujete zálohu, které obsahuje data z CGM SERVERu. Název obnovované SQL databáze se však neshoduje s názvem databáze, která je uložena v záložním souboru.
Kontaktujte linku technické podpory, kde vám názvy databází pomohou sladit.

 

Obnovujete zálohu, která obsahuje data z CGM SERVERu. Záloha databáze CGM SERVERu však byla pořízena pod jinou instancí SQL SERVERu.
Na počítači ze kterého pochází záloha programu DENTIST+ zkontrolujte v okně Nastavení > Spojení na databázi řádek 'Vyberte název serveru'. V něm je napsáno např. '(local)\DENTIST32'. Hodnota DENTIST32 je vždy výchozí hodnota pokud máte správně nainstalovaný SQL server.
Modře označený text za lomítkem musí odpovídat tomu, co je napsáno i na druhém počítači, na který se pokoušíte databázi obnovit.
Pokud tomu tak není, musíte na počítači kde se snažíte obnovit databázi nainstalovat SQL Server tak, aby byl nainstalovaný pod stejným jménem instance.
Pokud si s tímto nevíte rady, kontaktujte linku technické podpory.

 

Nelze obnovit databázi CGM Serveru. Existuje více databází CGM Serveru s identifikátorem AisUrl 'X'. Jejich počet je Y.
Na CGM serveru je více databází se stejným identifikátorem AisUrl. Doporučujeme zavolat linku technické podpory.
Postup pro technickou podporu:
oPřipojit se na CGM Server přes PG Admin.
oV seznamu databází zkontrolovat jejich komentář, kde bude více databází se stejným <AisUrl>.
oU 'staré' databáze přes vlastnosti změnit v komentáři tag <AisUrl> na jinou hodnotu (např. za URL přidat '_zaloha').
oSpustit obnovu znovu a poté zkontrolovat, zda se správně obnovila databáze CGM Serveru a obsahuje aktuální data (např. z KNIHA OBJEDNÁVEK nebo CGM eTRŽBY).