El. odesílání dávky - Portál ZP, ZPMV a PVZP

Nahoru  Předchozí  Další

Vstupním bodem modulu je rozcestník, který zobrazuje informace o odesílaném vyúčtování. Uživatel zde má možnost vybrat si mezi třemi operacemi, které modul umožňuje:

 

1.Elektronické podání – Slouží jako výchozí operace modulu. Stiskem klávesy >>ENTER dojde k aktivaci této operace.
2.Odložené podání – Touto operací dojde ke kompletnímu uložení dávky s možností pozdějšího odeslání již z Knihy podání. Tato volba vám umožňuje dávky zpracovat bez připojení počítače k internetu a odeslat je až v okamžiku připojení. Můžete tak dávky například zpracovat v ordinaci, kde nemáte trvalé připojení, a již vytvořené a připravené zaslat pouze po připojení PC k internetu.
3.Uložení na médium – Touto operací dojde ke kompletnímu uložení dávky do vybraného adresáře (disketa, flashdisk či libovolná jiná složka s právem k zápisu). Program do složky uloží soubory KDAVKA, FDAVKA a volitelně i soubor PRUVODKA.TXT.

 

Elektronické odeslání

Rozcestník

Rozcestník

 

Na základě použitého způsobu ověření postupujte dále.

 

1.Pro elektronickou komunikaci s Portálem ZP používáte certifikát
Pro elektronickou komunikaci mezi vámi a pobočkou zdravotní pojišťovny je při odesílání potřeba zvolit elektronický podpis (pokud certifikát expiroval nebo se blíží doba expirace, budete o této skutečnosti informování ve spodní části obrazovky červeným upozorněním), kterým dávky podepisujete. Toto nastavení můžete provést pomocí tlačítka [Změnit], které vám nabídne seznam všech nainstalovaných a připravených elektronických podpisů ve vašem počítači.
Výběr certifikátu a odeslání podání.

Výběr certifikátu a odeslání podání.

 
Zde vyberte certifikát, který má být použit pro komunikaci, a tlačítkem [OK] jej potvrďte. Po správném potvrzení elektronického podpisu dojde v horní části formuláře k zobrazení podrobných informací. Pokud budete tento elektronický podpis používat i nadále, můžete zaškrtnutou volbu [x] Pamatovat – program si tuto volbu uloží a vy tak nebudete muset při dalším vyúčtování vybírat elektronický podpis.
 
Po kontrole vyplněných údajů pokračujte stiskem tlačítka [Podepsat a odeslat].
 

2.Pro elektronickou komunikaci s Portálem ZP používáte SMS autentizaci
V případě, že máte pro Portál ZP zřízenou SMS autentizaci, klikněte na tlačítko [Nastavení], kde na formuláři aktivujte volbu [x] Používat ověření pomocí SMS místo certifikátu a vyplňte pole Uživatel a Heslo. Tyto údaje jsou stejné pro všechny ZP, které jsou členy Portálu ZP, a nastavujete je tedy jen jedenkrát. Zadané údaje se po stisku tlačítka [OK] uloží a zapamatují i pro příště.
SMS autentikace: zaslání podání pomocí SMS kódu.

SMS autentikace: zaslání podání pomocí SMS kódu.

 
Na formuláři klikněte na tlačítko [Pošli SMS kód], jež vám na telefon pošle SMS zprávu s kódem, který opíšete do zadaného pole.
Po kontrole vyplněných údajů pokračujte stiskem tlačítka [Odeslat].
 

3.Pro elektronickou komunikaci se ZPMV máte PIN a heslo
Pro Zdravotní pojišťovnu Ministerstva vnitra ČR bude zobrazen formulář s rekapitulací podání, kde klikněte na tlačítko [Odeslat]. V následujícím formuláři budete vyzvání k zadání přihlašovacích údajů – PIN a Heslo. Poté klikněte na tlačítko [Přihlásit se].
V případě, že se vaše fakturační údaje neshodují se smlouvou na pojišťovně, zobrazí se dále okno, kde vám bude nabídnuta možnost tyto údaje automaticky upravit.
 
4.Pro elektronickou komunikaci s Pojišťovna VZP, a.s. (333) máte přidělen Kód pracoviště, Uživatel a heslo
Pro Pojišťovna VZP, a.s. bude zobrazen formulář s rekapitulací podání, kde klikněte na tlačítko [Pokračovat]. V následujícím formuláři budete vyzvání k zadání přihlašovacích údajů – Kód pracoviště, Uživatel a Heslo. Poté klikněte na tlačítko [Odeslat].
 
Poznámka: Pacienti pojišťovny 333 by se měli vykazovat s druhem pojištění 2 (Smluvní pojištění). Pojišťovna 333 neakceptuje opravné dávky.

 

Během několika málo vteřin proběhne kompletní elektronické předání vyúčtování zdravotní pojišťovně a zároveň zobrazení odpovědi příslušného portálu o výsledku podání. Úspěšné elektronické podání je na straně portálu zaznamenáno a evidováno pod identifikačním číslem podání. Každá odpověď serveru příslušné zdravotní pojišťovny může obsahovat přílohy, ve kterých portál detailněji specifikuje informace o podání společně s výpisem. Elektronická komunikace je nyní ukončena, po stisku tlačítka [Dokončit] vás modul vrátí zpět do aplikace.

 

Úspěšné podání.

Úspěšné podání.