Import registrovaných pacientů ZP

Nahoru  Předchozí  Další

Od 1.1.2010 budou ze strany zdravotních pojišťoven preventivní prohlídky propláceny jen u těch pacientů, u kterých VZP eviduje pracoviště jako ošetřující pracoviště pro odbornost 014. Z toho důvodu je potřeba pečlivě sledovat registrace pacientů. Elektronický seznam vašich registrovaných pacientů si můžete vyžádat na pobočce VZP a porovnat ho s vaším seznamem pacientů v programu.

 

Import souboru od ZP je možné provést z menu Pacienti > Import registrovaných pacientů ZP. Zobrazí se seznam, ve kterém klikněte menu Záznam > Import nebo pomocí ikony import.
 

Program vás vyzve ke vložení souboru, který jste obdrželi v elektronické podobě od ZP.

Výběr souboru obdrženého od ZP.

Výběr souboru obdrženého od ZP.

 

Po importu souboru ze ZP dojde k porovnání vašeho seznamu pacientů se seznamem, který jste obdrželi od ZP a kde mohou nastat tyto kolizní situace:

 

1.Pojištěnec není v kartotéce - Pacient není v kartotéce. Pokud se jedná o vašeho pacienta, můžete ho do programu přidat ikonou osobních údajů nebo funkcí Hromadné řešení problémů.
2.Pojištěnec není v souboru - Pacient je registrovaný u této pojišťovny, ale v souboru pojišťovny se nenachází. Možné důvody jsou např. změnil pojišťovnu, přeregistroval se, umřel nebo registrace neproběhla v pořádku.
3.Neshoduje se zdravotní pojišťovna k datu v souboru - Pacient má v osobních údajích k datu platnou jinou ZP než jaká je uvedena v souboru.
4.Neshoduje se zdravotní pojišťovna k dnešnímu datu - Pacient má v osobních údajích k dnešnímu datu platnou jinou ZP, než jaká je uvedena v souboru od ZP.
5.Neshoduje se IČP k datu v souboru - Pacient má v osobních údajích k datu kontroly vyplněného jiného ošetřujícího lékaře, než jaký je uveden v souboru.
6.Neshoduje se IČP k dnešnímu datu - Pacient má v osobních údajích k dnešnímu datu vyplněného jiného ošetřujícího lékaře, než jaký je uveden v souboru.

V programu existuje možnost hromadného vyřešení konfliktů pomocí menu Jiné > Hromadné řešení konfliktů (nebo ikona hromadne-vlozeni-znacek) – zobrazí se vám formulář, v němž můžete nastavit, jakým způsobem se mají hromadně vyřešit případné konflikty – tuto funkci, prosím, pečlivě zvažte a použijte pouze v případě, kdy jste si jisti celou skupinou pacientů, na kterou aplikujete hromadné řešení konfliktů. Funkce hromadně mění jen označené řádky.

Řešení konfliktu

Řešení konfliktu

 

Do programu byl přidán formulář, který vám může pomoci s řešením případného konfliktu v seznamu pacientů a seznamu získaném od zdravotní pojišťovny. Pokud rozkliknete příslušný řádek s pacientem, zobrazí se formulář s podrobnými informacemi o stavu registrace a případném problému s nabídkou možného řešení. Tímto individuálním způsobem můžete velmi podrobně vyřešit všechny konflikty v registracích.

Detail porovnání informací z kartotéky a souboru z pojišťovny.

Detail porovnání informací z kartotéky a souboru z pojišťovny.