Dávka registračních listů

Nahoru  Předchozí  Další

Dávky registračních listů lze v programu vytvořit v menu Vykazování > Vytvoř dávku. V okně Vytváření dávek vyberte hodnotu (o) Dávky registračních listů (80) a klikněte na tlačítko [Další].

V následujícím okně vyplňte, ke kterému datu chcete dávky uzavřít. Do pole Do dávek zahrnout registrační listy uzavřené k: se automaticky vyplní poslední den minulého měsíce. V případě, že chcete vytvořit dávky i za tento měsíc, datum změňte. Pokračujte stiskem tlačítka [Další].

 

V následujícím okně se zobrazí seznam lékařů, kteří vytvořili registraci, a seznam pojišťoven, pro než je možné vytvořit dávku registračních listů.

 

Pokud se v seznamu nabízí lékař nebo pojišťovna, pro které momentálně nechcete dávku registračních listů vytvářet, musíte dotyčný řádek z tohoto seznamu smazat (ikonou -_m).

 

Program jako registrovaného pacienta chápe pacienta, který má v osobních údajích vyplněnu registraci na vaše zdravotnické zařízení a není vyřazený. Takové pacienty snadno poznáte v kartě pacienta tak, že ve sloupci Stav mají hodnotu Náš a ve sloupci Vyřazený mají prázdný čtvereček (checkbox). Registrace tedy není nijak provázána s kódy preventivních prohlídek!

 

Standardně program vytváří přírůstkovou dávku (tedy jen nové registrace).

V případě, že chcete vytvořit dávku se všemi registrovanými pacienty, vypněte volbu
[x] Pouze nové registrační listy (doposud neodeslané do ZP).

 

Program do dávky registračních pacientů standardně nezahrnuje pacienty, kteří nemají číslo pojištěnce modulo 11 (dělitelné 11 beze zbytku). V případě, že máte pacienta, jenž má opravdu číslo pojištěnce, které není modulo 11, zapněte volbu [x] Zahrnout reg. listy pacientů, jejichž ČP není modulo 11. Díky této volbě se pacient do dávky zařadí.

 

Tlačítko [Zkontrolovat registrační listy pacientů] slouží pro odhalení chybných registračních listů. Po jeho stisknutí se vám zobrazí seznam pacientů, kteří mají chybné registrační listy, a proto nebudou do dávky zařazeni. Ve sloupci popis chyby je uveden důvod, proč danou registraci nelze odeslat. Pokud je to možné, ikonou edit_m můžete rovnou problém v osobních údajích opravit (např. doplnit chybějící křestní jméno nebo příjmení).

 

Častou chybou je hlášení "K datu kontroly neexistuje návštěva u lékaře, vykonaná po datu 1. 1. 2010. Registrační list není možné odeslat."

Důvodem tohoto hlášení je fakt, že daný pacient u vás nemá od roku 2010 žádnou návštěvu. Program tuto registraci zatím úmyslně neodešle (dohoda mezi ČSK a VZP) a pošle ji, až bude mít pacient v kartě návštěvu po 1. 1. 2010. Tuto chybu tedy můžete ignorovat.

Pacient například již může chodit k jinému lékaři a tuto skutečnost vám nesdělil. Tohoto pacienta byste tedy jeho novému ošetřujícímu lékaři přeregistrovali a vznikala by další zbytečná administrativa.

 

Pokud jste opravili chybné registrace, seznam můžete zavřít tlačítkem [OK].

 

V případě, že jsou v seznamu jen pojišťovny, pro které chcete registrace vytvořit, a i další nastavení je v pořádku, klikněte na tlačítko [Dokončit].

 

Před samotným vytvořením dávek se zobrazí formulář Sumář generování dávek 80, kde je dotaz "Vytvořit dávky na základě těchto parametrů?". Zkontrolujte zadané údaje, a pokud budete chtít dávku uložit do souboru (disketa, flashdisk, pevný disk), zkontrolujte složky pro uložení dávek. Cesty lze změnit kliknutím na tlačítko [Nastavení složek pro ukládání dávek]. Jestliže dávky exportujete mimo disketu, na cílovém umístění bude vytvořen adresář s kódem pojišťovny (např. 111_80 nebo 201_80). Tím je zaručeno, že v případě exportu souborů do stejného adresáře jako dávky 81 nebudou soubory s výkony přepsány. Na flashce můžete mít tedy i dávky pro všechny pojišťovny, a to jak výkonové, tak i registrační.

Pokud jsou zadané údaje v pořádku, klikněte na tlačítko [Ano]. Tím se spustí vytváření dávek registrací.

 

Jestliže se zobrazí varování o chybných registracích, a přesto dávku chcete vytvořit, klikněte na tlačítko [Ano]. Pokud kliknete na [Ne], můžete listy zkontrolovat (viz výše).

 

Zobrazí se okno s pojišťovnou a po pravé straně máte možnost dávku elektronicky odeslat pomocí modulu eDávky (tlačítko [Elektronické podání]) nebo uložit (tlačítko [Uložení na médium]).

 

V případě uložení na médium pokračujte následujícím způsobem:

Klikněte na tlačítko [Uložení na médium] a v následujícím formuláři zkontrolujte pole Hlavní adresář pro export. Pokud chcete exportovat i průvodku, zkontrolujte volbu [x] Exportovat i soubor PRUVODKA.TXT. Jestliže je vše v pořádku, klikněte na tlačítko [OK], které provede uložení souborů. V následujícím okně se zobrazí výsledek exportu s tlačítky [Přejít do adresáře] (zobrazí exportované soubory) a [Konec] (ukončí export pro danou ZP).

Pokud je k dispozici další dávka registračních listů, uvedený postup opakujte. Na závěr se zobrazí seznam právě vytvořených dávek.

 

Přehledy odeslaných pacientů, chybných registrací a registrací připravených k odeslání si můžete zobrazit v menu Přehledy a statistiky > Počty pacientů podle ZP.